Майже всі люди на землі праворукі, і тільки частина з них - інші, не такі, як усі. Вони пишуть і малюють, їдять і працюють лівою рукою. Так їм зручніше. А от вчитися леворукої дитині в школі не завжди зручно. І з цим пов'язано чимало труднощів: вміння розрізняти просторове розташування предметів /верх, низ, над, під, справа, зліва, збоку і т. п./, розуміти взаємозв'язок просторових уявлень і володіти зорово-моторною координацією. Такі діти часто малюють догори ногами і олівець тримають «гачком». Їм складно запам'ятати образ букви і цифри, часто пишуть «дзеркально» і повільно, не пов'язуючи букви між собою. Не можуть орієнтуватися в підручнику, зошиті, дотримуватися при написанні рядка.
Труднощі просторового аналізу впливають на розвиток пізнавальних процесів у дітей. Не секрет, що педагогічні зусилля по «постановці» логічного мислення, гарної пам'яті можуть виявитися малоефективними, тому що «лікується» слідство, а не первісна причина. Завдання педагога, психолога – допомогти дитині подолати виниклі проблеми, зберегти та розвинути позитивну навчальну мотивацію та позитивне ставлення до школи.
З цією метою в нашому інтернаті проводяться заняття з психологом для ліворуких дітей і дітей з труднощами просторового сприйняття. Заняття проходять в ігровій, доступній і привабливій формі, де діти навчаються орієнтуватися в просторі, розвивають дрібну моторику, проходять етапи розвитку просторового сприйняття від освоєння «схеми тіла» до розвитку квазипросторового аналізу і синтезу.
Виконуючи вправи, спілкуючись, граючи в ігри у дітей є можливість не тільки розвивати свої здібності –це можливість зняти емоційну напругу, розвивати навички спілкування і відчувати себе потрібним.
|