Комунальний заклад Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Джерело» Запорізької обласної ради
Дошкільне відділення
В нашому Центрі є
дошкільний заклад, у якому навчаються, виховуються та розвиваються діти з
вадами слуху віком від 2 до 6 років.
Наш девіз
«Ми веселі дошкільнята,
Любим в різні ігри грати
І
навчаємо дітей
Мови рідної своєї»
У дошкільному відділенні при Центрі
«Джерело» глухі діти, як правило, перебувають цілодобово. Режим дня передбачає
щоденне спілкуванні дітей з вчителем-дефектологом і вихователем, якіздійснюють з ними оздоровчі, навчально-корекційні
і виховні заходи.
Процес навчання мови як формування
мовленнєвої діяльності зобов’язує сурдопедагогів обирати такі методи навчання, які
з самого початку спрямовані на мотивоване використання дітьми мовних засобів.
День розпочинається
з ранкової гімнастики, яка включає в себе корегуючи вправи для профілактики
порушення статури та плоскостопості, зміцнення м’язової системи, розвитку
силової витривалості.
Починаючи
з підйому та упродовж цілого дня дитина включається у різноманітну практичну
діяльність, під час якої педагоги намагаються пробудити у дітей увагу до
мовлення, розвивають здібність наслідування мовленню, привчають дітей
використовувати мовлення в реальних комунікативних ситуаціях.
На заняттях з розвитку слухового сприймання
і формування вимови сурдопедагоги систематично здійснюють індивідуальний підхід.
З перших днів надають максимум уваги, розвитку дихання і голосу.
Педагоги навчають дітей
опановувати окремі предмети й оволодівати предметною діяльністю в цілому, що
забезпечує їх готовність до праці, ознайомлення з видами і знаряддям праці та
формування у дітей власного практичного досвіду.
Використання фонетичної ритміки
допомагає у роботі над звуками, ритмом,
темпом та злитністю мовлення.
Вільний час від спеціальних занять
використовується для мовленнєвого розвитку дітей у контексті загально-виховної
роботи.
На
спеціально
обладнаному майданчику проходять прогулянки, розваги, рухливі ігри.
На великій пришкільній території діти
знайомляться з оточуючим, спостерігають за змінами у природі, поповнюють
лексичний запас.
Особлива
увага приділяється просвітницькій роботі з батьками щодо формування у дітей
навичок здорового способу життя. Традиційним стало проведення спортивних свят,
днів здоров’я.
Головною
умовою успішної діяльності, спрямованої на формування навичок здорового способу
життя, є спільна робота всього педагогічного колективу, батьків та дітей.