Соціально – психологічна служба школи
приймає активну участь у вихованні сучасного школяра, виконуючи функції
превентивного, профілактичного та навчаючого напрямку.
У
жовтні з учнями 5-го класу було проведено тренінг «Я та мій клас», -
метою якого стало навчити учнів культури спілкування, пошуку конструктивних
способів вирішення проблемних ситуацій;сприяти поліпшенню психологічного
клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків; виховувати в учнів
повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.
Також у I- му семестрі було проведено
соціально-перетворювальне заняття з елементами тренінгу з правової обізнаності
учнів 8, 7, 5 класів з теми: «Знаю свої права та виконую обов’язки».
Метою стало формування правового світогляду учнів та активної життєвої позиції
щодо реалізації своїх прав і виконання обов’язків.
Учні були ознайомлені з міжнародними
документами стосовно захисту прав людини; були розглянуті поняття «права
людини» і «обов’язок», а також відпрацьовано навички правомірної поведінки в різноманітних
життєвих ситуаціях.
Тренінг у навчанні сприймається дітьми
охоче, вони активно, продуктивно працюють, а знання при цьому добре
відпрацьовуються та стають ефективною базою у формуванні майбутньої дорослої
людини, свідомого громадянина України.
Особливу увагу психолог та соціальний
педагог нашої школи-інтернату приділяють роботі з педагогічним колективом. З
вихователями на осінніх канікулах проводився семінар практикум «Перешкоди у
сприйнятті. Поняття щастя. Гумор як життєве кредо». Метою стало розглядання
поняття щасливої людини, його складових. Відпрацювання навичок спостереження та
усвідомлення складових щастя та вміння передати, донести ці знання до підлітка.
Також було відпрацьовано, які є бар’єри у сприйнятті та методи їх
нейтралізації. Завершили роботу в групі, визначивши основні способи бути
гармонійною та щасливою, впевненою у житті людиною.
На зимових канікулах було проведено
психолого–педагогічний консиліум: «Формуємо об’єктивне ставлення до учня».
Метою цього консиліуму стало опрацювання ефективних методів розв’язання
проблемних взаємин між учителем та учнем під час проведення уроків; формування
вміння ефективно спілкуватися з «важкими» учнями. За допомогою програвання та
групового обговорення кризових питань, які викликають в учителів проблеми в
ефективному розв’язуванні конфліктних ситуацій, вчителі активізували свої знання та методи
роботи з класом, коли урок «зірвано», методи продовження «зірваного уроку». А
також було розглянуто та відпрацьовано методи зняття емоційного напруження
вчителів, згуртування педагогічного колективу.
Маючі дані знання, ми
впевненні, що вихователі зможуть, пропустивши їх через свою свідомість, донести
до свідомості дітей, особливо підлітків, знання,які їм необхідні для
культурного наповнення особистості, а також формування внутрішнього стержня
гармонійної людини.