Відомо, що люди з ураженою функцією слуху завжди мали неабиякі проблеми у спілкуванні, що, як зазвичай, ізольовувало їх від суспільства та повноцінного життя. На допомогу особам з вадами слуху прийшли ІТ-технології. На сучасному етапі представники нечуючої спільноти активно використовують ресурси і програми з візуальним навантаженням:
- програма Skype, ООVОО – відеозв’язок для спілкування жестами за допомогою веб-камер, швидкого обміну відео повідомленнями (відеопошта);
- соціальні мережі Facebook, Twitter, Однокласники, ВКонтакті – задля підтримки зв’язку з друзями, обміну новинами;
- YouTube – відеохостинг для швидкого перегляду фільмів, новин, отримання інформації щодо подій у житті нечуючої молоді;
- спеціальна програма Home-films.net. (DEAF) - для перегляду фільмів з субтитрами;
- на смартфонах програми - месенджери Viber, Whats-App для оперативного обміну текстовими повідомленнями, передачі зображення, відео листів;
- додаток у Google Play «Розмовник: допомога глухим» надає змогу нечуючим людям трансформувати письмовий зразок тексту в усне мовлення(глухий друкує текст- телефон озвучує).
У нашому навчальному закладі створені всі умови задля подолання труднощів у спілкуванні дітей з вадами слуху, а саме: активно використовуються ІКТ в обладнаних сучасними технічними засобами кабінетах( два комп’ютерних комплекси,сім предметних кабінетів, які облаштовані смарт-дошками, ноутбуками, цифровим обладнанням).
Таким чином, комп’ютер для дітей з ураженим слухом став засобом творчого самовираження, необхідним атрибутом в освітньому процесі.
А білінгвістичний підхід до навчання з використанням ІТ-технологій не лише на уроках, а й у позакласний час (на гурткових заняттях з жестової мови, позакласних заходах) значною мірою забезпечує :
- оптимальне співвідношення двох засобів комунікації на різних етапах навчання;
- підвищення загального освітнього рівня школярів та формування мовленнєвих компетенцій.
Отже, використання сучасних ІТ-технологій дає змогу людям з порушеннями слуху збагачувати соціальний досвід, розширювати словниковий запас, сприяє поглибленню почуття гідності, потреби у самовдосконаленні, забезпечує наявність адекватних життєвих планів і можливість успішно інтегрувати в соціум.